Systemansvarlig for e-handel og CRM, Sonepar


Vil du være med å digitalisere verdens største elektrogrossist?

Sonepar er et verdensomspennende grossistkonsern, som er verdens største aktør for distribusjon av elektromateriell. Sonepar har mer enn 45 000 ansatte og er representert i 40 land. I Norge har vi hovedkontor og sentrallager i Drammen med 13 avdelinger fordelt over hele landet. Selskapet har 145 ansatte med en omsetning på NOK 1,3 milliard.

Vi søker en systemansvarlig for våre e-handelsløsninger. Stillingen vil jobbe tett med systemspesialist e-handel og integrasjoner i vårt Digital & IT Team.

Vi ser etter deg med høy digital kompetanse og som ønsker å ta ansvar for våre e-handelsløsninger, med spesielt fokus på e-handel og Omnikanal. Vi rekrutterer til to stillinger på e-handel, hvor denne vil være mer funksjonelt rettet mot å jobbe med det funksjonelle og lede prosjekter og prosesser mens spesialiststillingen vil ha større fokus på det tekniske.

Vi har et spennende «roadmap» fremover med kontinuerlig arbeid med Omnikanal, CRM løsning, ny ERP og mer. Mange prosjekter kjøres sammen med Sonepar Group, det er viktig at du behersker engelsk og blir motivert av å jobbe med kolleger fra hele verden.

DU FÅR ANSVAR FOR:

Vi har akkurat «gått live» med en pilot for ny nettbutikk/Omnikanal. Vi trenger en ansatt som kan ta ansvar for videre utvikling i løsningen og inneha rollen som Produkteier lokalt i Norge.

Vi er en liten avdeling og det vil være et bredt spenn av oppgaver. Først og fremst jobbe med utviklingsteamet i Paris for å motta og lokalisere ny funksjonalitet og jobbe i team for at prosessene fungerer i Norge. Du vil også ta 2 linje support henvendelser – og lære opp 1 linje og salg i ny funksjonalitet.

Det vil også komme en global CRM løsning, som du vil få hovedansvar for å innføre i organisasjonen i samarbeid med resten av teamet.

Det er viktig at du har god teknisk forståelse i tillegg til å jobbe med det funksjonelle. Har du erfaring med å jobbe agilt er det positivt.

VI SØKER:

Vi søker en person som ønsker å være en nøkkelressurs i vår digitale transformasjon i årene som kommer. Vi ønsker å ansette noen som kan ta ansvar for sine områder og samtidig være fleksibel med overlapp av kompetanse og oppgaver.

Ønskede erfaringer og kvalifikasjoner:

  • Erfaring med e-handel, Omnikanal eller CRM løsninger
  • Erfaring med prosjekt- eller prosessledelse
  • Erfaring med å spesifisere løsninger, løse problemer og jobbe med utvikling av funksjonalitet
  • Det er en fordel om du har jobbet med eller mot ERP løsninger
  • Utdannelse innen IT, Økonomi, Markedsføring eller lignende
  • God teknisk forståelse
  • Strukturert og selvgående
  • Gode kommunikasjonsevner på flere nivåer i bedriften
  • Norsk og engelsk flytende

VI TILBYR:

Vi kan tilby en meget variert og faglig interessant stilling med mye ansvar. Du vil være en del av et lite team i Norge, men et stort fagmiljø internasjonalt som man kommer til å jobbe tett med.

Vi kan tilby en stilling som jobber med et av de mest spennende veikartene for digital transformasjon i Drammen. Vi er helt i startgropen for den største satsningen i selskapets historie, og Norge er helt i front som et av 4 pilotland på nettbutikk/Omnikanal.

  • Konkurransedyktig lønn, pensjon og forsikringsordninger
  • Firmahytte i nybygg på Norefjell
  • Dekket mobil og bredbånd
  • Subsidiert kantineordning
  • Personalrabatt på elektromateriell samt rørgrossist
  • Hyggelige kontorer rett ved Gulskogen stasjon
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kolleger
  • Verdens største elektrogrossist, i Drammen har vi over 100 års historie
  • Stillingen rapporterer til Digital & IT Direktør

Søknadsfrist: 25.10.2021.

For nærmere info:
Kontakt Morten Myhrvold tlf. 99 72 72 78, e-post: morten.myhrvold@sonepar.no,
eller G&P Rekruttering AS ved Gunder Lie 959 00 508.

Søknad sendes til gpr@gp-rekruttering.no